Prayer Time

Friday, February 5, 2010

Kisah Kelebihan Berselawat Keatas Rasulullah S.A.W.

Rasulullah S.A.W. telah bersabda bahawa:''Malaikat Jibril, Israfil, Malik dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku:

Berkata Jibril A.S.:''Wahai Rasulullah S.A.W. ,barangsiapa yang membaca selawat keatasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali,maka akan aku bimbing tangannya dan akan aku bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar''.

Malaikat Malik A.S. pula berkata:''Mereka yang berselawat keatas kamu akan aku memberi mereka itu minum dari telagamu''.

Berkata Malaikat Israfil A.S.:''Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T. dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T. mengampuni orang itu''.

Berkata Malaikat Izrail A.S.:Bagi mereka yang berselawat keatasmu,akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi''.

Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W. . Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat keatas Rasulullah S.A.W. .

Dengan kisah yang kita kongsi bersama ini, harap dijadikan amalan berterusan kita hingga akhir hayat.Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah S.W.T.,Rasul dan para malaikat insyaallah.

Wassalam...

0 comments:

Quran Online

Listen to Quran